Avbryt

14 maj 2023

Stafsinge IF Svart

Referat: SRG Himledalen - Stafsinge IF Svart

Då vi denna helgen hade två matcher samma dag blev det dubbla matcher för en del spelare pga en del frånvaro i laget.
På plats i Rolfstorp började molnen komma inpå och regnet hängde i luften. Trots några korta regnskurar hade vi fokus på rätt saker och satte upp en bra press från start och fick en tidig ledning i matchen. Trots en extra medspelare i motståndarlaget från första perioden, fortsatte vi sätta bra press matchen igenom där resultatet rann iväg en aning till slut.
Oscar som var lagkapten gjorde en bra prestation i målet och räddade laget från flera baklängesmål.
Det var flera spelare i laget som noterades i målprotokollet vilket var kul.
Arvid fick ta emot ett grönt kort från motståndarlaget.
Bra kämpat killar!
Några saker att tänka på som vi tar med oss och jobbar vidare på:
1. Inget uppspel mellan backar eller mitt i banan, då vi istället ger en bra passning till motståndarna som kommer fria.
2. Vänd utåt kanten och använd kanten som yta för uppspel istället för att vända inåt i plan.
3. Fortsatt lite för mycket dribblingar på vissa håll och definitivt aldrig som back eller på egen planhalva. Mer diciplin och passningsspel och se dribbling endast som en sista utväg. Försök få till framspel och inlägg tidigare och stanna inte upp med bollen.